hjertestarter

https://hjertestarter.dk/find-hjertestartere/find-hjertestartere#id/1000030259/17

 

Det har længe været et ønske, at få en hjertestarter til Folkebo.

I bestyrelsen blev vi enige om at ansøge Trygfonden.
Den 1. februar 2019 sendes ansøgning til Trygfonden.

Den 28. maj 2019 får vi afslag – Trygfonden donerer over 100 hjertestartere om året og har mere end 1.000 ansøgere om året, men desværre blev vi ikke en af de udvalgte.

Oktober 2019 besluttes det i hovedbestyrelsen, at alle tre afdelinger i fællesskab skal anskaffe en hjertestarter.

Afdeling 1 har stået for alt det praktiske omkring indhentning af tilbud, opsætning, instruktionskursus mv.

Vores hjertestarter er købt hos Securitas og er en model CardiAid, som er en af markedets bedste – sammen med hjertestarteren er indkøbt et skab med varme/kølefunktion.
Der er serviceaftale tilknyttet til købet således, at hjertestarteren altid er funktionel – og hvis maskinen har været i brug, så får den et ekstra tjek.

Selve opsætningsarbejdet er udført af elektrikerfirmaet El Fyn, som har lavet opgaven helt gratis for Folkebo – så en stor tak til firmaet.

Hjertestarteren hænger ved hoveddøren på adressen Grundtvigsvej 58.
Maskinen er stemmebetjent, og derfor er betjeningen ganske enkel.

Hele processen har været tidskrævende og et stort logistik arbejde – især afholdelse af instruktionskurset – hvor interessen for deltagelse var stor, og det betød, at kun en fra hver tilmeldt husstand kunne deltage – desværre da dagen oprandt blev 5 deltagere væk – lidt ærgerligt, da 5 fra ventelisten så kunne have fået buddet.

Men til alles glæde er alt nu på plads, og vi har en rigtig god hjertestarter lige ved hånden, hvis det skulle blive nødvendigt.

 

 

 

ALLE MØDER ER AFLYST

8/9 2020

Boligselskabets bestyrelse har i samråd emd afdelingsbestyrelserne og administrationen besluttet at afdelingsmøder for alle 3 afdelinger aflyses.

Der udsendes senere i september brev til hver enkelt beboer med evt. lejevarslinger, kopi af regnskab og budget og afd.bestyrelsensberetning.

Der er dd. omdelt brev til alle beboere i afdeling 2 med oplysning om aflysning den 10/9 2020.

Besked om aflysning til beboere i afd. 1 og 3 omdeles senere men inden mødets afholdelse.

Giv gerne din nabo besked om aflysning, når du har set denne besked.

 

7/9 2020

Pressemøde kl. 14.00 oplyser at forsamlingsforbudet sænkes til 50 personer.

Afdelingsmøderne afholdes efter reglerne om siddende arrangementer, hvor der må være op til 500 til stede.

 

Pressemødet har ikke tydeligt oplyst om disse regler tilsvarende ændres.

Vi afventer nærmere afklaring af dette fra brancheforeningen BL eller på anden vis afklaret reglerne.

Herefter tages stilling til om afdleingsmøderne i september kan afholdes eller skla aflyses.

Vi forsøger bedst muligt at give besked om aflysning, hvis dette viser sig nødvendigt.

 

John Lund

forretningsfører

Kommende aktiviteter

No events

Historisk materiale

Klik på billedet og gå på opdagelse i vores historiske arkiv

IMAG1413

 

God fornøjelse