hjertestarter

https://hjertestarter.dk/find-hjertestartere/find-hjertestartere#id/1000030259/17

 

Det har længe været et ønske, at få en hjertestarter til Folkebo.

I bestyrelsen blev vi enige om at ansøge Trygfonden.
Den 1. februar 2019 sendes ansøgning til Trygfonden.

Den 28. maj 2019 får vi afslag – Trygfonden donerer over 100 hjertestartere om året og har mere end 1.000 ansøgere om året, men desværre blev vi ikke en af de udvalgte.

Oktober 2019 besluttes det i hovedbestyrelsen, at alle tre afdelinger i fællesskab skal anskaffe en hjertestarter.

Afdeling 1 har stået for alt det praktiske omkring indhentning af tilbud, opsætning, instruktionskursus mv.

Vores hjertestarter er købt hos Securitas og er en model CardiAid, som er en af markedets bedste – sammen med hjertestarteren er indkøbt et skab med varme/kølefunktion.
Der er serviceaftale tilknyttet til købet således, at hjertestarteren altid er funktionel – og hvis maskinen har været i brug, så får den et ekstra tjek.

Selve opsætningsarbejdet er udført af elektrikerfirmaet El Fyn, som har lavet opgaven helt gratis for Folkebo – så en stor tak til firmaet.

Hjertestarteren hænger ved hoveddøren på adressen Grundtvigsvej 58.
Maskinen er stemmebetjent, og derfor er betjeningen ganske enkel.

Hele processen har været tidskrævende og et stort logistik arbejde – især afholdelse af instruktionskurset – hvor interessen for deltagelse var stor, og det betød, at kun en fra hver tilmeldt husstand kunne deltage – desværre da dagen oprandt blev 5 deltagere væk – lidt ærgerligt, da 5 fra ventelisten så kunne have fået buddet.

Men til alles glæde er alt nu på plads, og vi har en rigtig god hjertestarter lige ved hånden, hvis det skulle blive nødvendigt.

 

 

 

Vigtig indformation

Alle afdelingsmøder er aflyst. Der vil komme nye datoer på sener tidspunkt. Vi forventer at kunne afholde afdelingsmøderne efter sommerferien i september.

 

Nødberedskab for kontakt til administration

Administrationen følger regeringens henstilling i fase 2. Personalet vil fra mandag den 18. maj 2020 være tilbage på kontoret.

 

Det er nu muligt for personligt fremmøde på kontoret i Albanigade 44. Hvor vi overholde regeringens retningslinjer med afstand og der er mulighed for at afspritte hænder. 

 

I vil fortsat kunne få hjælp ved behov. 

Henvendelse skal ske pr. mail. Helst til : Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

Alternativt mail eller pr. telefon direkte til følgende medarbejdere :

Administrator Hanne Andersn, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., tlf. 63124857

eller

Administrationschef Tine V. Jensen, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.., tlf. 4422 5208

 

 

  

Kommende aktiviteter

Afdeling 2
10 sep 2020
Ny Dato - Afdelingsmøde/jubilæum
Afdeling 3
16 sep 2020
Ny Dato - Afdelingsmøde
Afdeling 1
23 sep 2020
Ny Dato - Afdelingsmøde

Historisk materiale

Klik på billedet og gå på opdagelse i vores historiske arkiv

IMAG1413

 

God fornøjelse